Testujemy nowego Hyundaia i30 Wagon

406 wyświetleń • 12 października 2012

TV Ostrołęka
Nowy Hyundai i30 to druga generacja topowego modelu projektantów z Hyundai European Team.
Od debiutu pierwszej generacji minęło 5 lat, już  wtedy w Europie i na Świecie i30 wzbudziła wielkie zainteresowanie po tym jak w 2007 roku w Genewie zaprezentowano ten model. Nie długo trzeba było czekać by do oferty dołączyło tak lubiane w Europie kombi, zostało ono oznaczone symbolem CW.

Kompaktowy Hyundai szybko zaczął zyskiwać klientów w Europie dlatego też Koreańczycy postanowili otworzyć fabrykę u naszych południowych sąsiadów Czechów. Wszystkie marki aut kompaktowych prześcigają się w pokazywaniu nowej, ulepszonej wersji swojego modelu, również Hyundai w 2012 roku ukazuje nam prezentowany przez nas II generację i30.

Najnowszy model i30 już podbija serca Europejczyków, jak podaje Hyundai Motor Poland sp. z o.o. w pierwszym tygodniu po wprowadzeniu nowego Hyundaia i30 zebrali ponad 60 tyś. zamówień w całej Europie. A udział w rynku prezentowanego modelu Wagon ma wynieść 30%.

Cena II Generacji Hyundaia i 30 zaczyna się już od 49.400 zł brutto. Testowany przez nas model to wersja Comfort z silnikiem 1.6 CRDi o mocy 110KM z lakierem metalikiem.

Samochód charakteryzuje się bardzo wysoką kulturą pracy. Hyundai i30 chętnie przyspiesza i żywo reaguje na wciśnięcie pedału gazu. Auto prowadzi się pewnie, dobrze wchodzi w zakręty. W cyklu mieszanym spala nie więcej niż 6l/100km.

Od samego początku uwagę zwraca solidne wykonanie wnętrza. Na pochwałę zasługują przede wszystkim miękkie materiały użyte do wykończenia kokpitu, drzwi oraz tapicera. Ciekawie prezentuje się także konsola środkowa.

Użytkownicy samochodu nie powinni narzekać na brak miejsca. Wszyscy pasażerowie będą mieli niezbędną do komfortowej jazdy ilość miejsca. Bagażnik ma 528 litrów pojemności, która po złożeniu tylnej kanapy rośnie do 1642 litrów

Auto jest dostępne w sześciu wersjach wyposażenia. Najuboższa - „Base”, w standardzie ma m.in. przednie i boczne poduszki oraz kurtyny powietrzne, systemy ABS, ESC i VSM czuwające nad odpowiednią trakcją i stabilizacją toru jazdy auta. Pozostałe elementy niewymagające dopłaty to elektryczne wspomaganie kierownicy, centralny zamek, komputer pokładowy, przyciemniane szyby, elektrycznie sterowane lusterka i przednie szyby oraz halogeny i światła do jazdy dziennej wykonane w technologii LED.

Testowany przez nas pojazd ma dodatkowo m.in. dwustrefową, automatyczną klimatyzację, komplet elektrycznie sterowanych szyb, przedni i tylny podłokietnik, poduszkę chroniącą kolana kierowcy i podświetlaną stacyjkę. W bagażniku siatkę mocująca bagaże, do oraz podgrzewane boczne lusterka zintegrowane z kierunkowskazami.

Za udostępnienie samochodu dziękujemy firmie OSCAR sp. Z O.O z Ostrołęki.

Dane:
Wersja Comfort posiada:
BEZPIECZEŃSTWO:
-przednie poduszki bezpieczeństwa
-wyłącznik poduszki bezpieczeństwa pasażera
-przednie poduszki boczne
-boczne poduszki kurtynowe z przodu
-poduszka kolanowa kierowcy
-mocowanie fotelików dziecięcych
-4 tarcze hamulcowe (w tym 2 wentylowane)
-Systemy ABS/ESC/VSM – systemy kontroli trakcji i stabilizacji pojazdu
-HAC – system kontroli podjazdu
-blokada drzwi tylnych
-sygnalizacja niezapiętych pasów (wszystkich)

KOMFORT:
-Elektryczne wspomaganie kierownicy (3 opcje ustawień Normal, Comfort, Sport)
-Flex steer
-przednie szyby elektryczne
-tylne szyby ele.
-regulacja wysokości siedzenia kierowcy
-lampki do czytania z przodu
-połączenie bezprzewodowe bluetooth
-gniazdo 12V
-podświetlone lusterko do makijażu
-pilot centralnego zamka, składany kluczyk, alarm
-dwustrefowa klimatyzacja elektroniczna
-nawiew zimnego/ciepłego powietrza na tylne siedzenia
-chłodzony schowek po stronie pasażera

ZEWNĘTRZE:
-podłokietnik przedni
-podłokietnik tylny
-oparcie siedzenia tylnego z dzielonym oparcie 6:4
-półki nad przestrzenią bagażową
-siatka zabezpieczająca bagaż
-centralny schowek na okulary
-kieszenie w oparciach siedzeń przednich
-komputer pokładowy
-kierownica regulowana w dwóch płaszczyznach
-skórzana kierownica i gałka skrzyni biegów
-materiałowa tapicerka siedzeń
-materiałowe wykończenie drzwi
-podświetlana stacyjka
-zegar cyfrowy
-uchwyt na kubek
-roleta przestrzeni bagażowej
-siatka oddzielająca przestrzeń bagażową
-wyciszenie maski dla diesla

AUDIO:
-audio RDS/CD/MP3
-zdalne sterowanie audio na kierownicy
-4 główne głośniki + 2 Tweetery
-podłączenie AUX,USB

SILNIK:
Typ silnika U 1.6 (low) DPF
Skrzynia biegów – 6M/T
Rodzaj paliwa – olej napędowy
Norma spalin- EURO V
Filtr cząstek stałych CPF – standard
Pojemność silnika – 1582
Średni skok – 77,2x84,5
Układ paliwowy – common rail
Rozrząd –dohc
Regulacja zaworów – hydrauliczna
Liczba cylindrów/układ cylindrów – 4/rzędowy
Stopień sprężenia – 17,3:1
Moc makcymalna (KM/obro)- 110/4000
Max mom obrotowy – 260/1900~2750

OSIĄGI:
Prędkość max – 180
Przyspieszenie -0-100 – 11,8

ZUŻYCIE PALIWA:
Emisja co2 – 113-117
Miasto – 5,1 – 5,3
Cykl mieszany – 3,9-4,0
Cykl mieszany – 4,3-4,5

W teście było 5,8-6l w mieszanym J

ZAWIESZENIE:
Zawieszenie kół przednich – typu McPherson
Zawieszenie kół tylnych – typu wielowahaczowego
Amortyzatory gazowe

KOŁA I OPONY:
Koła – 15” stal
Opony – 195/65 R 15

MASY I WYMIARY:

Prześwit – 140
Długość/szerokość bez lusterek/wysokość: 4485/1780/1500
Rozstaw osi – 2650
Rozstaw kół przód/tył 1563/1571
Zwis przód/tył 880/955
Miejsce na nogi 1067/880
Od siedzenia do dachu – 1033/1005
Na wysokości ramion 1420/1395
Na wysokości bioder – 1375/1296
Minimalna masa własna 1326
Masa całkowita 1920
Masa przyczepy z hamulcem 1500
Masa przyczepy bez hamulca 650
Pojemność bagażnika 528/1642